Jaroslav Katriňák

Šport

31/34

Slovensko dosiahlo v roku 2007 na najprestížnejšej svetovej rely Dakar po prvýkrát historický úspech. Jaroslav Katriňák, ktorý Dakar absolvoval v žlto-čiernych farbách obsadil v konečnom poradí v kategórii motocyklov fantastické 9. miesto. Naša podpora a jeho talent predstavili Slovensko vo svete motocyklov v úplne inom svetle.

Veľký úspech dosiahol Jaro aj v roku 2008, keď sa stal absolútnym a suverénnym víťazom rely Transorientale z Petrohradu do Pekingu. Výkonom v roku 2007 sa tak Jaro navždy zapísal do dejín slovenského motoristického športu ako vôbec prvý Slovák, ktorý úspešne prešiel cieľom tejto najnáročnejšej svetovej súťaže.

Pred štartom mal síce Jaro smelé ambície, s umiestnením v najlepšej desiatke však nepočítal. „Som nesmierne šťastný. Prežívam jedno z najkrajších období svojho života. Na tohtoročnom Dakare sa naplnil môj profesionálny sen – prišiel som do cieľa a navyše so skvelým výsledkom. Okrem toho sa mi narodila dcérka, takže moja radosť je naozaj obrovská,“ povedal po ukončení pretekov J. Katriňák. „Ďakujem všetkým, ktorí ma podporovali a držali mi palce – najmä kvalitnému technickému a ľudskému zázemiu, ktoré mi poskytol Dakar Team Skupiny MOL,“ dodal Jaro.

Na 29. ročníku rely Dakar, po prvýkrát v histórií zastupovali vďaka našej podpore Slovenskú republiku dvaja jazdci. Okrem Jara Katriňáka bol členom regionálneho Dakar Team-u Skupiny MOL aj Ivan Jakeš. Kvôli technickej poruche však musel preteky predčasne ukončiť v 6. etape.

Rely Dakar v roku 2007 nebol historicky najúspešnejší len pre slovenského jazdca Katriňáka, ale tiež pre celý regionálny Dakar Team Skupiny MOL. V každej kategórii totiž mal v cieli svoje zastúpenie. V kategórii áut na vozidle Opel skončila dvojica Szalay-Bunkóczi na 35. mieste, v kategórii motorkárov rumunský pilot Emanuel Gyenes prišiel do cieľa ako 46-ty  a v kategórii kamiónov trojica Darázsi-Laklóth-Szalai skončila na MAN na 17. mieste.

Ešte väčší úspech dosiahol Katriňák vo farbách Slovnaftu na najdlhších pretekoch sveta, rely Transorientale Petrohrad – Peking, kde sa stal suverénnym víťazom. Prvý ročník veľkolepej súťaže, vedúcej z Petrohradu do Pekingu, s dĺžkou vyše 10.000 kilometrov, viedol okrem iného aj cez obávanú púšť Gobi. „Duny boli vysoké, ako niektoré štíty v našich Vysokých Tatrách,“ povedal po návrate do vlasti Katriňák.

Po titule majstra sveta v motocyklových súťažiach enduro z roku 1992 a skvelom 9. mieste v kategórii motocyklov na rely Dakar 2007 si slovenský jazdec na svoje konto pripísal ďalší ohromný úspech. „Transorientale je jednoznačne najťažšia rely, akú som kedy jazdil. Je dokonca podstatne rôznorodejšia, než Dakar. Ďakujem celému tímu za podporu a dôveru nielen počas týchto pretekov,“ doplnil Katriňák.

Fotogaléria

Kontakt

Radi by ste získali podporu pre seba alebo svoj projekt?

Vyplňte žiadosť nižšie alebo nás v prípade otázok kontaktujte prostredníctvom kontaktného formulára.

Žiadosti na stiahnutie