
Bratislava (3. septembra 2013) - HC SLOVAN Bratislava vstúpi v piatok 6. septembra 2013 zápasom v Donecku do svojej druhej sezóny v prestížnej Kontinentálnej hokejovej lige (KHL).
Po vlaňajšej úspešnej premiére, kedy jediný slovenský zástupca v súťaži obsadil v Západnej konferencii 6. miesto a s prehľadom sa kvalifikoval do vyraďovacích bojov o Gagarinov pohár, sú očakávania bratislavskej hokejovej verejnosti, ako aj samotného klubu prinajmenšom rovnako ambiciózne.
Slovan – na rozdiel od väčšiny klubov KHL – vstupuje do novej sezóny s konsolidovaným kádrom, ktorý v letnom prestupovom období nezaznamenal výraznejšie zmeny. Klub zostáva verný svojej filozofii, podľa ktorej chce byť v prvom rade slovenským mužstvom tvoreným reprezentantmi a perspektívnymi mladými hráčmi, ktorí môžu v Slovane a KHL rýchlo vyrásť na stabilných hráčov národného mužstva v blízkej budúcnosti. Klub po sezóne 2012/2013 opustili Konrád, Švarný, Tabaček, Kytnár a Ďatelinka. Kapitán belasých a dlhoročná opora klubu Ján Lipiansky ukončil bohatú hráčsku kariéru a plynule zaujal miesto na striedačke ako jeden z asistentov hlavného trénera Rostislava Čadu, ktorý ešte vo februári podpísal s klubom päťročný kontrakt. Situácia okolo Miroslava Šatana je všeobecne známa; Šatan sa naďalej nachádza v USA, do predsezónnej prípravy so Slovanom sa nezapojil a tak ďalšiu sezónu s klubomv KHL celkom určite nezačne.
V prestupovom období klub postupne získal perspektívneho obrancu Jána Brejčáka, držiteľa Stanley Cupu s Colorado Avalanche Martina Škoulu, českého brankára Miroslava Kopřivu, útočníka s bohatými skúsenosťami z KHL Tomáša Netíka a napokon českého reprezentačného obrancu Zdenka Kutláka. Trénerovi Čadovi sa od prvých prípravných zápasov podarilo do zostavy vhodne zapracovať dvoch mladíkov – útočníkov Richarda Mráza a Milana Kolenu.
Slovan má za sebou kvalitnú letnú prípravu; mužstvo je spolu od 11. júla a pripravovala sa zväčša v domácich podmienkach SLOVNAFT Areny. V predsezónnych období zohralo 11 atraktívnych zápasov so špičkovými klubmi z vyspelých hokejových krajín Ruska, Česka, Švédska, Fínska a Rakúska. Zaznamenalo 8 víťazstiev a v Južnej divízii European Trophy má pred vyvrcholením základnej časti reálnu šancu vybojovať si účasť na decembrovom finálovom turnaji v Berlíne, čo by bol ďalší pekný medzinárodný úspech. Podobne ako v minulej sezóne sa belasí budú môcť v domácom prostredí spoliehať na obrovskú podporu vypredaného hľadiska SLOVNAFT Areny. Od polovice marca Slovan predal vyše päťtisíc sezónnych vstupeniek. Vzhľadom na vysoký dopyt prevyšujúci kapacitu arény sa aj v tejto sezóne budú zápasové lístky predávať formou elektronických aukcií. Takýmto spôsobom bude na každý domáci zápas ponúknutých približne 3 100 miest. Veľký záujem o hokej v Bratislave a okolí potvrdili už zápasy v predsezónnom období; vo svojej aréne ich zohral Slovan päť s fantastickým priemerom 9 565 divákov na zápas, čo je zrejme európsky unikát. Pre svojich priaznivcov pripravil klub v novej sezóne viacero noviniek. V úvodnom domácom zápase sezóny 17. septembra proti Torpedu Nižnij Novgorod bude mať svoju premiéru nový maskot klub – Harvy. Meno mu vybrali samotní fanúšikovia v dvojkolovom hlasovaní, kostým sa šil v ďalekom Québecu, v rovnakej firme, ktorá sa podpísala pod veľký úspech a popularitu Gooolyho – maskota MS 2011 v ľadovom hokeji. Divákov čaká na zápasoch nová grafika na videokocke IceCube, súťaže v prestávkach zápasu, permanentkári budú mať vyhradené vlastné vstupy do SLOVNAFT Areny. Klub podpísal v júni novú zmluvu so spoločnosťou Eurosports, ktorá by mala priniesť atraktívnejšiu ponuku a transparentnejší predaj oficiálnych klubových suvenírov. Výborná spolupráca so samosprávou hlavného mesta a viacerými mestskými organizáciami sa prejaví v tom, že počas celej sezóny bude vstupenka na hokej (sezónna i individuálna) platiť v deň zápasu ako voľný lístok na MHD (od dvoch hodín pred začiatkom zápasu až po posledný denný spoj v grafikone). Klub bude naďalej pokračovať v spolupráci s Bratislavským samosprávnym krajom v obľúbenom projekte „Škola ide na Slovan“, v rámci ktorého domáce zápasy uvidí od septembra do marca vyše 1 300 detí. Historická spolupatričnosť klubu s lokalitou Tehelného poľa bude od polovice septembra zvýraznená vlajkovou úpravou okolia SLOVNAFT Areny.
HC SLOVAN | VIAC NEŽ HOKEJ
Slovan bude v novej sezóne na ďalekých cestách za súpermi využívať služby českej súkromnej leteckej spoločnosti Travel Service, ktorá je lídrom charterového trhu na Slovensku i v Čechách. Lietať bude na moderných bezpečných strojoch Boeing 737-800 so stabilným slovenským palubným personálom. Slovan by mal v sezóne 2013/2014 nalietať celkom 50 805 km, čo je siedmy najväčší počet spomedzi všetkých klubov KHL. Sezónu 2012/2013 ukončil HC SLOVAN s rozpočtom 12,7 mil. eur vo výdavkovej časti. Takmer 100 % týchto prostriedkov získal z vlastných marketingových a komerčných aktivít. Významnou mierou sa na príjmoch rozpočtu podieľal zisk zo vstupného a tiež z prenájmov prémiových sektorov hľadiska SLOVNAFT Areny. Rovnako dôležitou súčasťou sú však naďalej strategické partnerstvá s kľúčovými firmami a spoločnosťami, ktoré sa rozhodli spojiť svoje meno a značku so Slovanom (mimochodom, HC SLOVAN Bratislava je aktuálnym nositeľom ocenenia Superbrands Slovakia 2013 a vo veľkom spotrebiteľskom výskume z marca tohto roku na vzorke 4 930 návštevníkov zápasov považovalo jeho imidž za veľmi dobrý alebo dobrý až 93,7 % všetkých respondentov). V predsezónnom období sa Slovanu podarilo dotiahnuť nové partnerstvá, napr. so spoločnosťami TIPOS, Poštová banka, Electrolux, Siemens. Špecifické postavenie má v oblasti marketingovej spolupráce Slovana spoločnosť Slovnaft. V auguste podpísali predstavitelia oboch spoločností novú zmluvu o reklamnej spolupráci na dva roky s jednoročnou opciou. Na základe tejto spolupráce bude zimný štadión počas hokejových zápasov Slovana, ako aj ďalších športových a kultúrnych podujatí niesť oficiálny názov SLOVNAFT Arena. Slovan ide podobnou cestou ako väčšina vyspelých profesionálnych klubov v zahraničí. Prostriedky, ktoré bude generovať spolupráca so Slovnaftom, sa budú podieľať na postupnom rozširovaní nových zážitkov a služieb pre divákov v SLOVNAFT Arene.
Novú sezónu KHL 2013/2014 začne Slovan zápasom v Donecku proti miestnemu HC Donbass v piatok 6. septembra. Po prvý raz sa na domácom ľade predstaví v utorok 17. septembra v zápase proti Torpedu Nižnij Novgorod. Tomuto zápasu bude zároveň predchádzať sprievodný otvárací program na námestí pred arénou, na ktorom okrem iných vystúpia skupiny Peter Bič Project, Hex a Iné Kafe s premiérou novej slovanistickej pesničky sezóny „Bratislava volá“.